13 Dis 2011

Pengenalan kepada Rumah Penyayang Wadi Sakinah

Rumah Penyayang Wadi Sakinah adalah sebuah rumah Kebajikan yang menempatkan kanak-kanak malang dan kurang bernasib baik yang terdiri dari anak-anak orang miskin, anak OKU, anak yatim, dan sebagainya.

Ia ditubuhkan pada awal tahun 2010. Mula beroperasi di alamat No. 21, Jalan 2, Taman Merbok Permai, Merbok, Kedah dan di Kg Bukit Hj Omar Merbok, Kedah Darul Aman. 

Terdapat 4 lot buah rumah yang didalam taman perumahan yang disewa dan ditanah yang diwakafkan berjumlah 14 ekar. Jumlah penghuni disini adalah hampir 120 orang.

anak_yatim
Salah sebuah rumah di dalam taman perumahan

Keadaan penempatan di tanah wakaf Wadi Sakinah adalah kurang selesa pada masa ini kerana rumah-rumah disini perlu diperbaiki. Berikut adalah gambaran penempatan di tanah wakaf.
wadi_sakinah
Asrama Pelajar Lelaki yang perlu di perbaiki
wadi_sakinah
Keadaan asrama lelaki yang dibina berperingkat apabila ada sumber kewangan
rumah_oku
Rumah OKU

rumah_orang_tua
Rumah warga tua
Disebabkan keadaan yang kurang selesa ini, Pengurusan Rumah Penyayang Wadi Sakinah sedang berusaha untuk mendapatkan sumbangan dari mana-mana individu atau syarikat yang prihatin untuk membaik pulih atau menyediakan penempatan baru yang lebih sempurna kerana tanah wakaf yang ada untuk pembangunan masih luas. Insan yang prihatin untuk membantu boleh menghubungi kami.
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan